Ett helt nytt blogg-koncept

Visst var bloggandet något av en fluga ett tag, många tröttnade efter ett tag. Men bloggandet lever absolut kvar, dock nästan uteslutande av folk som har ett speciellt tema när dom skriver. Jag noterar att de flesta av mina vänner som faktiskt fortsätter skriva har temat bäbis. Väldigt spännande med söta bilder och ofta något nytt att rapportera. Fast detta skulle bli lite svårt för mig, om jag inte skulle kunna få låna någons bäbis men det tror jag inte. Det stora fenomenet de senaste åren har ju annars varit mode-bloggen, men inte heller det skulle nog passa mig särskilt bra. Lite kul skulle det nog vara, men nej, inte min grej... och jag tror inte generellt att killars klädstil är tillräckligt intressant för dagliga inlägg. "Idag har jag jeans och en skjorta".... Ok!

Därför planerar jag att lansera ett helt nytt blogg-koncept som mig veterligen inte har provats tidigare: mormor-bloggen. Min mormor råkar nämligen vara en av de coolaste personerna och skulle lätt kunna skriva sex inlägg om dagen om hon bara visste hur. Vad sägs om "Blondin-Britts underbara värld"? (mer blond än så kan man inte bli, helt vitt) Jag har planerat att åka och hälsa på henne i sthlm under en långhelg i slutet av nästa vecka och ska se över möjligheterna att live-blogga från händelsen.

Happy St Patricks day i efterskott!

Cheers,

Patrik

 

Norrlund.com – Marknadsföring, kommunikation och Nya medier


Kommentarer
Postat av: Sophia

du kan få låna Nora nån gång om du vill. Typ 2 april kanske, mellan 19-22?

2009-03-19 @ 12:14:33
URL: http://sophiaolsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha det ser vi fram emot! :D

2009-03-20 @ 18:33:43
URL: http://sanderstedt.blogg.se/
Postat av: anki.

Haha...do it! Jag ser fram emot den bloggningen!

2009-03-22 @ 18:22:13
URL: http://ankibjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0